loading...
.:: گروه مهندسی ساخت و تولید ::.
پیغام مدیریت

با سلام

کاربر گرامی، اگر پس از بازبینی مطالب سایت،مطلب مورد نظر خود را نیافتید با ارسال "مطلب مورد نظر" خود به ایمیل مدیریت یا از طریق گزینه " تماس با ما " مطلب خود را عنوان کرده تا پس از بررسی مطلب در خواستی خود را دریافت کنید.

اگر به دنبال فیلم در مورد مطلب خود میگردید،ما در اینجا منبعی از فیلم های صنعتی،اطلاعاتی،خطوط تولید،فرایند های ساخت و .. را داریم.در صورت نیاز موضوع خود را یه ایمیل ذکر شده ارسال کنید.

avesta.ardel@gmail.com

با تشکر مدیریت سایت

آخرین ارسال های انجمن
عمار آردل بازدید : 1151 دوشنبه 1390/08/09 نظرات (1)

لانچر نارنجك انداز M304 كاليبر 40 م.م
سالهاي سال بود كه نيروهاي پياده براي پرتاب نارنجك از قدرت بازوي خود استفاده مي كردند و پرقدرت ترين سربازان قادر بودند حداكثر تا مسافت كمتر از 50 متر نارنجك را پرتاب نمايند.


متخصصين ارتش آلمان در زمان جنگ جهاني دوم به اين مسافت پرتاب توجه خاصي نشان دادند و توانستند با نصب يك اهرم چوبي به انتهاي نارنجك هاي دستي تقريبا اين مسافت را افزايش داده و نتايج مفيدي را شاهد باشند.


پس از آن واحدهاي زميني هميشه در فكر استفاده از يك پرتاب گر دقيق-سبك و پرقدرت بودند و همين فكر موجب گرديد تا نارنجك هاي تفنگي كه با استفاده از فشنگ گازي از روي تفنگهاي معمولي شليك مي شد جاي خود را در صحنه هاي نبرد پيدا كنند ولي ازمعايب اين روش اين بود كه تيرانداز براي پرتاب نارنجك تفنگي مجبور بود شليك خود را متوقف و با قرار دادن يك فشنگ گازي در خشاب تفنگ خود كه معمولا در انتهاي جعبه هر نارنجك تفنگي يكي از آن وجود داشت اقدام به پرتاب نموده و مجددا به شليك خود ادامه دهد.
شخصا در زمان جنگ شاهد بودم كه رزمندگان براي استفاده از نارنجك تفنگي مجبور بودند يك خشاب كامل فشنگ گازي را با خود حمل نموده و در زمان نياز با جايگزين نمودن خشاب محتوي فشنگ هاي گازي در اسلحه اقدام به شليك نارنجك تفنگي نمايند كه حتما ميدانيد اين زمان تعويض خشاب چقدر ميتواند به قيمت جان يك تيرانداز تمام شود.

 


اما در حال حاضر سالها است كه مبتكرين امريكايي كارخانه هاي توليد سلاح به روش جالب توجهي دست يافته اند و آن استفاده از لانچر نارنجك انداز 40 م.م در زير سلاحهاي مورد استفاده سربازان ميباشد.
اولين كارخانه اي كه اقدام به نصب اين لانچرها نمود كارخانه اسلحه سازي كلت بود كه توانست با توليد يك نمونه از اين لانچر به نام M304 و نصب آن در زير تفنگهاي كلاس Carabin مثل Carabin M4 يا كلاس M16-2 و M16-4 تحول چشمگيري در عرصه هاي نبرد ايجاد نموده و منجر به قدرت آتش موثر و بيشتر و امكان پوشش آتش تهيه توسط نيروهاي پياده در يك منطقه وسيع مقابل شد.


بسيار منطقي است كه دقت آتش اين لانچرهاي 40م.م بسيار بيش از نارنج هاي تفنگي يا حتي خمپاره انداز 60 م.م باشد ضمن اينكه حمل آن نيز آسان تر-بارگذاري مهمات آن سريعتر و بطور كلي با برخورداري تمام نيروهاي يك واحد رزمي از اين لانچر ها ميتوان گفت كه واحدهاي پياده با 2 برابر كارآيي در صحنه هاي نبرد ظاهر ميشوند و در واقع تمام واحدهاي پياده به واحد ادوات نيز تبديل شده اند.چون هر سرباز پياده با قدرت آتشي كه ناشي از نارنجك هاي پرقدرت 40 م.م. ميباشد ميتواند در رزمهاي هجومي به اصطلاح زمين مقابل خود را شخم زده و جلو برود و تصور كنيد كه يك ستون 100 نفره از نيروهاي پياده در حال حركت دشتباني و رو به جلو اقدام به شليك همزمان سلاحهاي سبك و نارنجك 40 م.م بكنند و در اينصورت هيچكدام از نيروهاي دشمن به اين سادگي امكان سر بر آوردن از پناهگاه خود را نخواهند داشت.


روش بارگذاري اين سلاح نيز بسيار ساده و سريع است به اينصورت كه با هل دادن بدنه لانچر به جلو ميتوانيم يك نارنجك 40 م.م را درون آن قرارداده و با برگرداندن آن به حالت اوليه لانچر قفل شده و آماده شليك ميباشد.همانطور كه در عكسها هم مشاهده ميفرماييد ماشه اين لانچر مستقل از ماشه سلاح بوده و به تيرانداز امكان تيراندازي همزمان را خواهد داد.پس از شليك نيز به همان روش بارگذاري اول عمل كرده و پوكه نارنجك بصورت اتوماتيك از لانچر بيرون پريده و آماده بارگذاري مجدد خواهد شد.


كارخانه هاي اسلحه سازي كشور ما نيز از سالها قبل اقدام به طراحي يك لانچر براي نصب در زير سلاحهاي موجود در كشور نموده اند و خوشبختانه به موفقيتهاي چشمگيري نيز دست يافته و اميدوار هستيم در آينده نزديك بتوانيم اين لانچر ها را در دست رزمندگان پرافتخار كشور خود ببينيم.













مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط محمد بربري در تاریخ 1348/10/11 و 12:40 دقیقه ارسال شده است

شکلک سلام دوست عزيز وب خوبي داري
از مشاهده وب شما لذت بردم
شما هم از وبلاگ من ديدن كنيد و اگر منو لينك كردي خبر بده تا من هم شما رو لينك كنم. متشكرم
http://taranedownload.rozblog.com/


کد امنیتی رفرش
درباره ما
اگر علم در ثریا باشد مردمانی از سرزمین پارس به آن دست می یابند...
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 134
  • کل نظرات : 60
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 681
  • آی پی امروز : 19
  • آی پی دیروز : 70
  • بازدید امروز : 148
  • باردید دیروز : 125
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 1,862
  • بازدید ماه : 5,331
  • بازدید سال : 56,782
  • بازدید کلی : 734,204
  • کدهای اختصاصی